U bent hier

Hulp bij de hand

4 energieke webtools maken het je makkelijk

4 energieke webtools maken het je gemakkelijk

Dat Eandis ‘Altijd in uw buurt’ is, merk je pas écht als er iets niet loopt zoals gehoopt: de stroom valt uit, of werken in je buurt zorgen voor hinder. Op zulke momenten is het belangrijk dat je vlot de juiste informatie krijgt. Dankzij een handvol makkelijke webtoepassingen helpen we je in een handomdraai op weg!

icoon werknvaneandis
Waar werken we in jouw buurt?

Wegdek of voetpad opengebroken?Niemand vindt het prettig, maar het moet nu eenmaal gebeuren als we nieuwe kabels willen leggen, leidingen plaatsen, aansluitingen maken, of koppelingen uitvoeren.

Om je duidelijkheid te geven over de impact, krijg je een overzicht van alle openbare werken die Eandis uitvoert. Geef je locatie in op de kaart, en je ontdekt meteen onze werken bij jou in de buurt.

Zodra je op de kaart op een icoon klikt, krijg je meer informatie: welke ingreep doen we op die plaats, hoe lang duren de werken… Heb je een vraag over ons werk? Dan kun je die meteen stellen. We helpen je graag verder!

icoon stroomonderbreking
Hoe zit het met die stroomonderbreking?

Een stroomonderbreking is op zijn zachtst gezegd vervelend. Om jou in dat geval zo duidelijk mogelijk te informeren, krijg je een overzicht van alle actuele en recente stroomonderbrekingen op het distributienet van Eandis. Als dat kan, dan vertellen we je ook wanneer de onderbreking voorbij zal zijn.

Valt de stroom bij jou in de straat uit en vind je de onderbreking nog niet terug in onze toepassing? Dan ben je waarschijnlijk de eerste die ze opmerkt. Laat ons iets weten via 078 35 35 00. We vullen de informatie aan in de tool, zodat alle buurtbewoners op de hoogte zijn. En we waarschuwen onze collega’s, die de onderbreking zo snel mogelijk verhelpen!

icoon geen stroom
Wat doe ik als ik geen stroom heb in huis?

Het overkomt ons allemaal wel eens: plotseling valt de stroom uit in huis. Hoe los je dit op? Deze tool neemt je bij de hand. Doorloop de verschillende stappen: als dat kan, helpen we je om zelf weer je energie in te schakelen.

Als dat niet lukt, dan vertelt dezelfde toepassing je meteen of het probleem aan je eigen installatie ligt, of aan het distributienet van Eandis. Wij kunnen je namelijk alleen helpen bij een storing op ons net, tot aan de meter. Je elektricien helpt je verder als het probleem te wijten is aan je eigen installatie in huis.

Wat als onze medewerkers ter plaatse komen en het probleem toch bij je binneninstallatie ligt? Dan moeten we je jammer genoeg een verplaatsingsvergoeding aanrekenen. Die kan oplopen tot zo’n 150 euro. Kosten die we uiteraard voor jou willen vermijden!

Deze tool helpt daarbij. Door de verschillende vragen te beantwoorden, ontdek je waar het stroomprobleem ontstond, en de stappen die je kunt zetten om het op te lossen. Succes!

Defecte straatlamp
Een straatlamp kapot?

Een goede straatverlichting draagt bij tot de verkeersveiligheid en het veiligheidsgevoel in de buurt. Buurtbewoners zien meestal als eerste wanneer een lamp stuk is. We rekenen dan ook vooral op jou om een defect te melden.

Heb je een kapotte straatlamp gespot? Dan kun je die melden via de bovenstaande knop. Je kunt de lamp in kwestie aanduiden door het nummer van de paal in te vullen, de straat en het dichtstbijzijnde huisnummer op te geven of door de locatie aan te geven op de kaart.

Als je dat wenst, brengen we je via e-mail of sms op de hoogte wanneer jouw gemelde straatlamp is hersteld. Veiligheid op straat is immers een zaak van iedereen.

 

Delen op sociale media

Informatie over jouw adres?

  • Jouw distributiebeheerder
  • Klantenkantoren in je buurt
  • Oplaadpunten in je buurt
  • Jobs in je buurt
  • Meterstand doorgeven
  • Beschikbare premies
  • Nieuwe aansluiting aanvragen
  • Aansluitbaar op het aardgasnet

Ga meteen aan de slag

Vraag het aan Eandis

Veelgestelde vragen