U bent hier

Hoe gebeuren de betalingen?

Nuttige info van onze klantenservice

Vind een klantenkantoor of oplaadpunt  in jouw buurt.

Je kunt de oplading van je budgetmeterkaart, facturen of schijven van een betaalplan op verschillende manieren en op verschillende plaatsen betalen. Hier vind je alle mogelijkheden op een rijtje.

Oplading budgetmeterkaart

In een klantenkantoor van Eandis

Betaal met bancontact, cash geld is niet mogelijk. Het bedrag kan meteen op je budgetmeterkaart worden geladen.

In het OCMW

Betaal met bancontact, cash geld is niet mogelijk. Het bedrag kan meteen op je budgetmeterkaart worden geladen.

Bij de Post of in een postpunt

Betaal met cash. 

Vergeet daarna niet je betaalbewijs mee te nemen naar het oplaadpunt.

  • Doe alle betalingen aan het postloket of postpunt via onze Bank van de Postrekening BE18 000-3252475-65. Een storting kost je 0,85 euro (i.p.v. 2,80 euro).
  • Vermeld bij de betaling voor een oplading altijd je persoonlijke gestructureerde mededeling. Je hebt die van ons ontvangen. Heb je die niet (meer) in je bezit, dan kun je ze telefonisch opvragen op het nummer 078 35 35 34.

Je budgetmeterkaart herladen via selfservice

In alle klantenkantoren en OCMW’s op het werkgebied van Eandis zijn er aparte betaalautomaten voor budgetmeterklanten. Die bijkomende oplaadmogelijkheid is snel en eenvoudig en helpt wachttijden te voorkomen.
Meer informatie lees je in onze brochure ‘De kaart van uw budgetmeter herladen’.

Bekijk ook onze video ‘Uw budgetmeterkaart herladen via selfservice’.  

Facturen en schijven van een betaalplan

In een klantenkantoor van Eandis

Betaal met bancontact, cash geld is niet mogelijk. Vind een klantenkantoor in jouw buurt. 

In het OCMW

Hier kun je niet terecht om facturen en schijven van een betaalplan te betalen.

Bij de Post of in een postpunt

Betaal met cash.

  • Doe alle betalingen aan het postloket of postpunt via onze Bank van de Postrekening BE18 000-3252475-65. Een storting kost je 0,85 euro (i.p.v. 2,80 euro).
  • Vermeld bij de betaling voor facturen of schijven van een betaalplan altijd de mededeling zoals die op het door ons meegeleverde overschrijvingsformulier staat.

Via overschrijving

Vermeld bij elke overschrijving altijd de mededeling zoals die op het door ons meegeleverde overschrijvingsformulier staat.

Delen op sociale media

Informatie over jouw adres?

  • Jouw distributiebeheerder
  • Klantenkantoren in je buurt
  • Oplaadpunten in je buurt
  • Jobs in je buurt
  • Meterstand doorgeven
  • Beschikbare premies
  • Nieuwe aansluiting aanvragen
  • Aansluitbaar op het aardgasnet

Ga meteen aan de slag

Meer info of vragen?

Veelgestelde vragen