U bent hier

Hoe organiseren we je meteropname?

Wanneer en aan wie geef je de meterstanden door?
  • Bij je vaste opnemingsmaand voor je jaarlijkse afrekening: aan Eandis.
  • Iedere keer als je verandert van leverancier: aan Eandis.
  • Iedere keer als je verhuist: via het energieovernamedocument aan je leverancier.

Eandis komt 1 maal om de 2 jaar bij jou langs

Eandis komt om de twee jaar langs om bij jou de meterstanden op te nemen. Ben je bij het eerste bezoek afwezig, dan laat de meteropnemer een afwezigheidsbericht achter en zal hij zich een tweede keer aanbieden.

Ben je bij het tweede bezoek ook afwezig, dan ontvang je per post een meteropnemingsbrief waarin we je vragen om de meterstanden zelf gratis door te geven via deze website of telefoon. Je kunt je meterstanden ook per brief doorgeven, maar dat is betalend.

In de tussenliggende jaren geef je zelf je meterstanden door

Het andere (tussenliggende) jaar krijg je de meteropnemingsbrief onmiddellijk toegestuurd. Als je niet reageert, ontvang je (na minstens 14 kalenderdagen) een herinneringsbrief.

Verander je van leverancier? Meterstanden!

Denk je er aan om van leverancier te wisselen? Wees dan alert, zeker als je wisselt net voor of net na je vaste opnemingsmaand, want die verandert niet. Je moet dan op korte tijd tweemaal je meterstanden doorgeven:

  • op het moment dat je wisselt van leverancier
  • bij je vaste opnemingsmaand.

Je kunt ook meerdere keren van energieleverancier wisselen. Geef zeker bij iedere wissel je meterstanden door aan Eandis. Zo kan je oude energieleverancier een correcte slotfactuur maken en beschikt je nieuwe leverancier over correcte beginmeterstanden.

Verplichte meteropneming

Als het langer dan vier jaar geleden is dat onze meteropnemer de meterstanden kon opnemen, dan ontvang je een brief om binnen de vijf dagen een afspraak te maken met ons. Je kunt de meterstanden dan niet meer zelf doorgeven.

Wat moet je doen?

Bel naar 078 35 35 34, kies toets 2 en vermeld dat je een afspraak wilt maken voor een verplichte meteropneming. Je kunt een dag kiezen (maandag tot en met vrijdag, uitgezonderd feestdagen) in een door ons voorgestelde week.

Delen op sociale media

Informatie over jouw adres?

  • Jouw distributiebeheerder
  • Klantenkantoren in je buurt
  • Oplaadpunten in je buurt
  • Jobs in je buurt
  • Meterstand doorgeven
  • Beschikbare premies
  • Nieuwe aansluiting aanvragen
  • Aansluitbaar op het aardgasnet

Ga meteen aan de slag

Meer info of vragen?

Veelgestelde vragen