U bent hier

EVA de nieuwe chatbot van Eandis

Hallo, ik ben Eva, de nieuwe Eandis virtuele assistent

Wie ben ik? Wel, ik ben een chatbot, een getraind computerprogramma. Als nieuwe virtuele medewerker help ik de klanten online 24/7 graag op weg met al hun vragen over meteropneming.

Om dat goed te kunnen doen, zou het fijn zijn als jullie, ervaren collega’s, mij wat op weg helpen. Hoe dat kan? Dat lees je hier.

Wie is Eva?

Eva is een chatbot, of ‘praat-robot’. Dat is een technologie die veel bedrijven uitproberen. Het is een eerstelijns hulp voor klanten die graag zo snel mogelijk de info vinden die ze nodig hebben.

Daarom besliste onze directie om ook een Eandis-chatbot te ontwikkelen. De testmodule die vandaag online gaat, kwam tot stand door een intense samenwerking tussen de collega’s van Metering, ICT, Klantwerking en Communicatie.

Hoe werkt Eva?

Eva’s geheugen bevat zowat alle vragen die we ooit van klanten hebben gekregen over meteropneming. Die zijn gelinkt aan voorgeprogrammeerde kernwoorden. Hierdoor herkent Eva onmiddellijk het onderwerp van elke vraag en zoekt ze in haar geheugen het beste antwoord.

Zo ontstaat een virtueel gesprek. De klant stelt een vraag, Eva antwoordt.

Generiek, niet persoonlijk

Eva maakt geen verbinding met onze databanken en herkent dus geen individuele klanten. Vragen over ‘Mijn EAN-code’ kan ze dus niet beantwoorden.

Waarom meteropneming?

Eva gaat vandaag van start in een testfase. Eva heeft nog heel wat uren les op de schoolbanken in het vooruitzicht om haar geheugen verder te ontwikkelen. Maar omdat de meeste bezoeken op onze website betrekking hebben op meteropneming, gaan we met dat onderwerp van start.

Maak Eva slimmer!

Ga online en chat met Eva. Vuur je vragen af en kijk wat Eva je te zeggen heeft. Klinkt spannend, en het mag zelfs tijdens de diensturen. Hou het wel een beetje ‘zakelijk’, want Eva heeft (voorlopig) enkel oor voor alles wat over meteropneming gaat. Maar hé, ’t is een begin.

Hoe meer vragen Eva krijgt, hoe slimmer ze wordt. Training en oefening verrijken Eva’s geheugen. Ze wordt slimmer en kan klanten zo nog beter helpen.

Maak even tijd voor Eva en help haar op weg om net zo’n toffe, klantvriendelijke collega te worden.

We horen je graag

Deel met ons je ervaring en vul ook de enquête in. Je kan ook via smileys feedback bezorgen.

Gewoon praktisch nog even vermelden dat hiervoor twee invulvelden zijn. Veld ‘Nummerplaat’ is voor je naam en in veld ‘Info’ noteer je de opmerking.

Eva is voor jou de komende twee weken 24/7 beschikbaar. We horen graag je mening erover.

Veel succes en alvast bedankt voor het testen!

Informatie over jouw adres?

  • Jouw distributiebeheerder
  • Klantenkantoren in je buurt
  • Oplaadpunten in je buurt
  • Jobs in je buurt
  • Meterstand doorgeven
  • Beschikbare premies
  • Nieuwe aansluiting aanvragen
  • Aansluitbaar op het aardgasnet

Ga meteen aan de slag

Meer info of vragen?

Veelgestelde vragen