U bent hier

Klachtenprocedure

Nuttige info van onze klantenservice

Via deze pagina kun je ons klachten of aanvragen voor een forfaitaire vergoeding doorgeven. Als je ons een vraag wilt stellen, dan kan dat via de contactpagina.

Voor dringende interventies bel je naar (24 uur op 24, 7 dagen op 7):

  • 0800 65 0 65 (gasreuk melden)
  • 078 35 35 00 (Storingen en defecten melden)

Heb je een klacht?

Dan zijn we daar graag van op de hoogte. Want jouw mening is van groot belang voor ons.

  • We willen de juiste stappen zetten om je klacht vlot en correct te behandelen.
  • Als dat nodig is, dan werken we samen met jou graag aan een oplossing.
  • Op basis van de klachten en opmerkingen van onze klanten, sturen we onze dienstverlening zo goed mogelijk bij.
Ben je een huishoudelijke of professionele klant?  (ter info: ook als je geen klant bent van Eandis, kun je een klacht doorgeven)
Vertegenwoordig je een stad of een gemeente? Je kunt inloggen met je e-mail en wachtwoord.

Geef je klacht door als lokaal bestuur

Wil je een forfaitaire vergoeding aanvragen?

Het energiedecreet bepaalt dat je als klant in bepaalde gevallen recht hebt op een forfaitaire vergoeding van je distributienetbeheerder. Eandis wil deze aanvraag vlot voor jou behandelen.

Dien je aanvraag in

Liever via de telefoon?

Je kunt klachten en aanvragen voor een forfaitaire vergoeding ook via de telefoon doorgeven. Bel ons algemeen nummer 078 35 35 34 (op werkdagen van 8 tot 20 uur, op zaterdag van 9 tot 13 uur).

Wat gebeurt er na jouw klacht/aanvraag?

Nadat je het formulier hebt ingevuld, ontvang je een e-mail of een brief met een ontvangstbevestiging en je persoonlijke opvolgingsnummer.     

Wij streven ernaar om jou zo snel mogelijk een antwoord te geven, ten laatste 14 dagen na ontvangst van een opmerking of klacht. Is er sprake van een schadegeval/aanvraag forfaitaire vergoeding? Dan wordt die periode uitgebreid tot 60 dagen.

Wat als je ontevreden bent…

… na je klacht

  • Ben je ontevreden over de manier waarop Eandis een klacht van jou behandeld heeft?
  • Wacht je al langer dan 14 dagen op een antwoord op een klacht?

Dan kun je terecht bij de Klachtencommissie Eandis.

… na je aanvraag forfaitaire vergoeding

  • Ben je het niet eens met de manier waarop we je aanvraag voor een vergoeding hebben behandeld? Of moet je langer wachten dan 60 dagen vooraleer je een antwoord krijgt op je aanvraag? Dan kun je een klacht indienen via onze tool.
  • Ben je na je klacht over de aanvraag forfaitaire vergoeding ontevreden over de manier waarop Eandis die klacht behandeld heeft? Of moet je langer wachten dan 14 dagen op een antwoord op je klacht? Dan kan ook jij terecht bij de Klachtencommissie Eandis.

 

Hoe deden we het in 2015?

Bij Eandis spannen we ons elke dag in om klachten vlot en correct te behandelen. We willen de juiste stappen zetten om samen voor stevige resultaten te gaan.
In de onderstaande infographic vind je alvast onze cijfers voor 2015 (klik op de afbeelding om die te vergroten).

 

Eandis-KLACHTenanalyse 2015

Delen op sociale media

Nuttige documenten

Informatie over jouw adres?

  • Jouw distributiebeheerder
  • Klantenkantoren in je buurt
  • Jobs in je buurt
  • Meterstand doorgeven
  • Beschikbare premies
  • Nieuwe aansluiting aanvragen

Ga meteen aan de slag

Vraag het aan Eandis

Veelgestelde vragen